Kenapa Wanita Bijak Sukar Dapat Jodoh? | KAKI PALU

Kenapa Wanita Bijak Sukar Dapat Jodoh?

Share on Google Plus
GAMBAR HIASAN




Jika dilihat sekarang, semakin bijak seorang wanita itu semakin susah mereka untuk dapatkan jodoh.

Jodoh, ajal, maut di tangan Tuhan. Tapi boleh dikatakan kebanyakan wanita bekerjaya dan bijak, sukar untuk mendapatkan jodoh. Apa sebabnya??


1. SUDAH BIASA LAKUKAN SEMUANYA SENDIRI
Wanita bijak pasti mempunyai kerjaya yang bagus dan ada pendapatan sendiri. Disebabkan itu mereka lebih sibuk melakukannya semuanya sendiri, sentiasa sibuk sehingga tiada masa untuk cari pasangan.

2. TERLALU MEMILIH & INGINKAN YANG SEMPURNA
“Kau ni terlalu memilih kot, sebab tu susah dapat jodoh.” Ini antara punca mereka susah dapat jodoh. Wanita bijak sangat mementingkan kesempurnaan dan inginkan pasangan sama seperti mereka.

3. TERLALU SIBUK & HANYA ADA MASA UNTUK DIRI SENDIRI SAHAJA
Wanita bijak sentiasa memikirkan tentang masa depan. Mereka hanya fikirkan tentang kerja sehingga lupa tentang kebahagian keluarga, soal jodoh dan cinta.

4. PERNAH TERLUKA & TIDAK MAHU ULANGI KESILAPAN SAMA
Tidak dapat dinafikan gagal dalam hubungan lalu jadi punca wanita bijak tidak mahu mengulangi kesilapan sama. Bagi mereka, lebih baik fokus dengan kerjaya dari memikirkan perkara yang menyakitkan

5. LEBIH MEMENTINGKAN ORANG LAIN DARI DIRI SENDIRI
Bagi mereka, kebahagiaan orang lain lebih penting dari diri sendiri. Wanita bijak sentiasa memikirkan untuk membahagiakan keluarga dan menjadi kebanggaan orang tua mereka.


Share on Google Plus

About Editor

Merupakan blogger muda sejak tahun 2008. Ini merupakan blog ketiga selepas blog asal. Pernah menulis di akhbar seperti Utusan, Berita Harian, Kosmo, Harian Metro & Mstar Online sekitar 2010 - 2012. Kini masih menulis...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment